Náklady, které se musí přepravovat, bývají skutečně hodně různorodé. A protože se tolik liší, odlišují se od sebe i předpisy pro jejich dopravu, i to, kdo se takovou přepravou může zabývat a kdo ne. Máme tu tak dejme tomu dřevo, kamení, stavební materiál a podobné neškodné a skoro nezničitelné záležitosti, u nichž na přepravci naprosto nezáleží a může je vozit kdokoliv, kdo má vhodné vozidlo a řidičské oprávnění k němu, máme tu háklivější zboží, u kterého už je třeba větší zodpovědnosti, a rovněž jsou tu náklady, které se jen tak někomu nesvěří, protože tady je vyžadována naprostá dokonalost.
Do poslední kategorie patří naprosto pochopitelně léčiva. Ta jsou určena k tomu, aby pomáhala nějakým způsobem zdravotně nedokonalým lidem, ta tedy musí účinkovat tak, jak je dáno, bez výjimky, a proto se musí i skladovat, i přepravovat tak, aby tu nedošlo k jakémukoliv znehodnocení, které by mohlo mít i fatální následky.
Určitě tedy nepotkáte na našich silnicích nějakou nákladní Tatru nebo Liaz a hromadou krabiček léků naloženou jenom tak volně na korbě. To nepřichází v žádném případě v úvahu. Tím, co vyžaduje distribuce léčiv, je totiž pečlivost, zodpovědnost, dodržování požadované teploty, vlhkosti a dalších parametrů, jež by mohly v případě nedbalosti být na škodu. A proto je tento úkol svěřován vždy jen skutečně zodpovědným, sledovaným, kontrolovaným a vše nezbytné zajišťujícím přepravním firmám. Těm, u nichž je zaručeno, že od startu až do cíle distribuce nedojde k ničemu nežádoucímu.
A je pochopitelné, že ani takovou kvalitou to nekončí. Že tu musí být garantováno i to, že budou léčiva vždy dopravena na místo určení i v požadovaném termínu. A proto se u nás svěřuje tato činnost firmě, která dokáže takovou kvalitní přepravu zajistit. A současně se také sama podílí na výrobě léčiv. Čímž je pro naše zdraví mnohdy nepostradatelná.