Víte, kde která firma sídlí? U některých to určitě víte a u těch ostatních si to samozřejmě můžete kdykoliv zjistit. Protože má každá firma své sídlo, jehož adresa je známá, a tak se k této adrese někde určitě doberete, a když na to přijde, můžete v takovém sídle dotyčnou firmu i kontaktovat. Své firemní sídlo totiž každý podnik má. Musí ho mít. Kdyby totiž nebylo žádné sídlo k dispozici, nikomu by jeho firmu ani nezřídili, tato by ztroskotala už při úřední registraci.
Pro podnikatele, kteří si zakládají společnost s ručením omezeným, je tedy nezbytností si takové firemní sídlo zařídit. A než si ho zařídí, musí ho pochopitelně sehnat. S čímž by nemusel být problém, kdyby byla dostatečně široká nabídka dobře vypadajících nemovitostí, které k tomu lze využít, a kdyby tyto byly k dostání za příznivé ceny.
Jenže něco takového se hledá jen těžko. Většina objektů, které by mohly soukromníkům jako firemní sídla dobře posloužit, je příliš drahá, leckde se často nedá ani najít právě to pravé. A spokojit se s něčím podřadným? To by nemuselo být dobrý nápad, protože špatně vypadající firemní sídlo by nevzbuzovalo u potenciálních zákazníků a dalších obchodních partnerů zrovna mnoho důvěry.
A když se tedy nedaří sehnat to pravé, ale podnikatel nechce riskovat využitím nějaké barabizny na odlehlém a nedůvěru vzbuzujícím místě, měl by rozumně využít nabídku sídla společnosti od firmy nabízející takzvaná virtuální sídla. Tedy možnost pořídit si firemní adresu a zajištění některých služeb v cizím, k tomuto účelu využívaném objektu.
Když si někdo pořídí právě takové sídlo, má jistotu, že na veřejnost udělá dobrý dojem, ale zároveň ho to vůbec nevyjde draze. Protože se tu toho nabízí relativně málo, a za to přece nikdo nebude chtít fůru peněz. Takové virtuální sídlo si tedy může dovolit každý. A jeho využití není určitě špatná volba.