Co si budeme povÃdat, naprostá vÄ›tÅ¡ina z nás použÃvá auto pouze k popojÞdÄ›nÃ. NaÅ¡e trasa se obvykle sestává z práce, nákupu a domova, pÅ™ÃpadnÄ› odvozu dÄ›tà do Å¡koly Äi Å¡kolky. I tak si vÅ¡ak rádi napÅ™Ãklad bÄ›hem pÄ›kného letnÃho vÃkendu vyrazÃme na výlet.
Â
Mnozà z nás se pak chtÄ›jà vypravit do pÅ™Ãrody. To vÅ¡ak znamená, že auto bude muset opustit asfaltové cesty a jet po vyježdÄ›ných pěšinách, aÅ¥ už v lese, mezi poli nebo po louce. Je pak otázkou, zda tento úkol zastane skuteÄnÄ› každý vůz.
Â
Â
Je pravdou, že ty, které jsou skuteÄnÄ› urÄeny do terénu, se od tÄ›ch běžných ponÄ›kud liÅ¡Ã. HlavnÃm rozdÃlem jsou vÄ›tÅ¡Ã kola, vyÅ¡Å¡Ã podvozek a solidnÄ›jÅ¡Ã konstrukce. Ty zaruÄujà relativnÄ› pohodlnou jÃzdu i v obtÞném terénu.
Â
U klasických osobnÃch aut je problém v nedostateÄném odpruženà a pérovánÃ. DÃky tomu budete cÃtit v podstatÄ› každý hrbol, nehledÄ› na to, že se tÃm pérovánà bude i niÄit. TÃm si zkracujete životnost svého vozidla, což rozhodnÄ› nenà nÄ›co, co byste chtÄ›li.
Â
Â
Také je zde mnohem vÄ›tÅ¡Ã nebezpeÄÃ, že podvozkem narazÃte na vyÄnÃvajÃcà kámen Äi koÅ™en stromu. To jej může pomÄ›rnÄ› znaÄnÄ› poÅ¡kodit. Je proto nutné se pÅ™i jÃzdÄ› vÅ¡em tÄ›mto pÅ™ekážkám důslednÄ› vyhýbat, což nemusà být vždy jednoduché.
Â
V neposlednà řadÄ› je zde brzdový systém. Ten, který najdeme v běžném voze, nenà tak silný jako u tÄ›ch terénnÃch. To můžete pocÃtit zejména pÅ™i jÃzdÄ› z prudkého kopce, která vás také může potkat. V terénu totiž, na rozdÃl od silnice, nenà žádný maximálnà povolený sklon.
Â
SamozÅ™ejmÄ› tÃm nenà řeÄeno, že pokud si jednou vyjedete do terénu, tak si svůj vůz zniÄÃte. S nejvÄ›tÅ¡Ã pravdÄ›podobnostà se nic nestane. AvÅ¡ak nebezpeÄà tu je, a pokud takto budete jezdit ÄastÄ›ji, poÄÃtejte s tÃm, že poruchy se objevÃ. V takovém pÅ™ÃpadÄ› je vÅ¡ak lepÅ¡Ã na to myslet již pÅ™i koupi vozu a vybrat takový, který je pro tento typ jÃzdy urÄen. Pak budete mnohem spokojenÄ›jÅ¡Ã.